Bigfoot in Kentucky, recenze knihy

5. června 2017 v 19:58 | Ursidae89 |  Kryptozoologie

Obálka knihy (Archiv autora)

Bigfoot in Kentucky: on the track of giants in the bluegrass state (Bigfoot v Kentucky: po stopách obrů v zemi bluegrassu). Tématiku této knihy evidentně není zapotřebí v začátku rozebírat, poněvadž je ke čtenáři komunikována ihned na obálce. Autor B.M. Nunnelly zde rozebírá pozorování neznámých hominidů na území severoamerického státu Kentucky. Sám autor proklamuje, že byl svědkem hned několika místních kryptidů, konkrétně zmiňuje sasquatche, vodní monstrum abnormálně velkého dravého ptáka a tajemné velké kočky (v plurálu, nikoliv singulár) a některé další.. Ke mě se žádný materiál podkládající tato tvrzení, nedostal. Na druhou stranu se ale přiznávám, že jsem ho ano nijak aktivně nevyhledával. Můj názor je nicméně ten, že pokud někdo na obálce publikace má takové tvrzení, tak by mohl v knize záležitost/i alespoň okrajově osvětlit.

Pozorování jsou kategorizována podle místních okresů a vzestupně chronologicky. Jednotlivá pozorování bych si dovolil rozdělovat do tří skupin podle kvality. První zahrnuje ta, kdy byly nalezeny například stopy "větší než medvědí, ale spíše lidského typu", tajemné skřeky z lesů, registrace podivného zápachu či pocity, že svědek byl v lese pozorován čímsi skrytým. Druhá skupina zahrnuje pozorování humanoidních siluet v dálce a třetí velice blízká střetnutí, kdy se svědek v identifikaci tvora nemohl jen tak splést. Výkyvy velikostí pozorováných tvorů se pohybují mezi metrem a půl až bezmála třemi metry.

Jedním z fascinujících míst, které je zde zmíněno, he Land between the Lakes (oblast mezi jezery). Jde o turistickou oblast, která he mnohými lidmi vnímaná jako anomální. Údajně by mohlo jít jedno z "oknem mezi dimenzemi", jimiž se ve svých dílel zabýval John A. Keel. Jiní tvorové na této lokalitě by měla vodní monstra a bizarní psovitá šelma, která se má pohybovat bipedně (tzv. Dogman, tedy psí muž) Další anomální místo v této knize je Slackova farma, kde má na jednom zalesněném kopci docházet k pozorování sasquatche, UFO a opakovanému fenoménu mrzačení dobytka.

Dále mne zaujala série pozorování tzv. littlefoota, tedy jakési drobnější variety standardního sasquatche. Pravděpodobně by mohlo jít o jeho juvenilní jedince. Tito tvorové se mají po nocích pohybovat v překvapivě velkých skupinách a jejich primárním působištěm má být okres Metcalf.

Další fascinující zpráva pochází z okresu Simpson, kde byl spatřen tvor připomínající bylou gorilu. Na tom by ještě nebylo nic moc zvláštního, ale tvor měl mít výrazné beraní rohy a špičáky vyčnívající ven z tlamy. Patrně jsem nebyl sám, kdo si během čtení vybavil tvora jménem wampa že Star Wars. O taun taunech se autor bohužel nezmiňuje. Výše zmíněný humanoid je napříč USA znám jako sheepsquatch.

Autor gorilu odvedl, řekl bych, výtečnou práci. Vyčíst se dá snad jen to, že jde o nerozvětvenou kroniku. Máme zde nemálo pozorování, ale autor se vyhýbá bližší analýze. Kniha je plochým konstatováním a domnívám se, že bohatší obrazový doprovod a mapa s vyznačenými místy pozorování je právě to, co jí chybí..

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.